Od samego początku uczniowie byli bardzo zaangażowani. Stworzyli własne awatary za pomocą ChatGPT i narzędzi AI, ożywili je i opowiedzieli o sobie w języku angielskim. Pracując w grupach, projektowali logo i plakat projektu, tworzyli bohaterów wspólnej opowieści i brali udział w międzynarodowej pracy nad historią, którą każda szkoła kontynuowała. Uczniowie naszej szkoły rozpoczęli tę opowieść i nadali jej tytuł.
Podczas wspólnego spotkania online z uczniami z Turcji, dzieci przedstawiły się, pracowały w zespołach międzynarodowych i wspólnie tworzyły piosenki – jedna szkoła pisała teksty, druga tworzyła muzykę z pomocą narzędzi AI. Spotkanie zakończyło się głosowaniem na logo projektu – zwyciężyła praca naszych uczniów.
W kolejnych etapach uczniowie zadawali pytania innym postaciom z historii i odpowiadali na nie, wcielając się w wymyślone przez siebie postacie. Mogli nagrać wypowiedź jako animowany bohater lub dodać pytanie w komentarzu. Projekt zakończył się refleksją: uczniowie stworzyli obrazy z pomocą AI, które najlepiej oddawały ich wspomnienia z tego projektu, oraz wypełnili ankietę podsumowującą.
Projekt „Learn with AI” był nie tylko świetną okazją do nauki o sztucznej inteligencji, ale też do prawdziwej współpracy międzynarodowej, rozwijania kreatywności, otwartości i pewności siebie.
Więcej informacji oraz efekty pracy uczniów można zobaczyć na stronie projektu:
???? https://stasia.my.canva.site/dagbds7v57u/#learn-with-ai